Zakliata korčuliarska dráha

Bytcan.sk - Zakliata korčuliarska dráhaNa svojom poslednom zasadaní Mestské zastupiteľstvo poverilo na návrh poslanca Greguša primátora mesta Minárčika vypracovaním jednoduchého projektu korčuliarskej dráhy na účelovej komunikácií v časti za kanálom. O korčuliarskej dráhe za kanálom sa vedú polemiky už dlhé roky a všetci sme si zvykli na veľkolepé plány v predvolebných novinách, či letákoch.

Najzaujímavejším sa zdal projekt Petra Webera a jeho predvolebné vízie korčuliarskej dráhy a cyklotrasy na ľavom brehu kanála. Naozaj ideálne riešenie, ak vezmeme do úvahy aj fakt, že by sa vybudovala aj nová alternatíva cesty medzi Malou Bytčou a povedzme až Kotešovou. Všetko však zostalo len ako predvolebná vízia. Otázkou zostáva, či by sa tento projekt nedal dotiahnúť do konca z pozície poslanca ŽSK.

Vráťme sa však k iniciatíve poslanca Greguša a jeho vízie korčuliarskej dráhy za kanálom. Už v roku 2004 zorganizoval Jaro Macek petíciu o uzavretí cesty za kanálom. Nazbieral 224 podpisov a začal rokovať so všetkými zainteresovanými – vtedajším vedením mesta, Slovenského vodohospodárskeho podniku a Obvodným úradom dopravy. Pôvodný zámer petície bol uzavretie celej cesty medzi Bytčianským a Kotešovským mostom.

Jaro Macek si spomína na vtedajšie jednanie slovami „Mesto Bytča podmieňovalo svoj súhlas aj dohodou s obcou Kotešová. Hlavú aktivitu za mesto vyvíjal Ing.Oszceda, ktorý evidentne problému venoval naozaj veľa času. Za jeho spoluprácu ho treba skutočne pochváliť, pretože v archívoch našiel staré katastrálne mapy, vypátral históriu vzniku cesty. “

Bytcan.sk - Zakliata korčuliarska dráha

Úsek cesty v katastri obce Kotešová

Podľa zistení formálne vraj cesta neexistuje a nie je zaradená ani ako cesta druhej triedy. Preto nebýva v zimných mesiacoch udržiavaná, nezabezpečuje sa výkos trávy a ani jej ďalšie údržby. Aj to bola jedna z prekážok k zisteniu kompetentných osôb, ktoré by mohli vo veci uzavretia cesty vôbec jednať a rozhodnúť tak o jej uzavretí.

„Aj keď som právnik, tieto jednania a zisťovanie majetkových pomerov mi dali naozaj zabrať. Po mojom separátnom jednaní, ako predkladateľa petície s obvodným úradom dopravy, dopravným inšpektorátom, bolo zvolané jednanie na mestský úrad. Tu sa zišli všetci zainteresovaní a vyústenie toho rokovania bolo, že sa požiada o súhlas obec Kotešová a potom sa bude jednať ďalej,“ dodáva Macek.

Starosta obce Kotešová podal návrh na obecné zastupiteľstvo, to však argumentovalo tým, že uzavretím cesty by sa zabránilo prístupu majiteľom priľahlých pozemkov a lesov. Pretože časť cesty pri  moste sa už nachádza v katastri obce Kotešová využili tak svoju právomoc a na dohodu nepristúpili. Tým všetky rokovania zlyhali a zamrzli na mŕtvom bode.

„Nepomohla ani argumentácia, že by majitelia pozemkov a lesov dostali výnimku. Ani to, že by bola cesta uzavretá len čiastočne, vo vyhradených mesiacoch od júna do septembra, vo vybraných hodinách od 16.00 do 20.00 hod. Starostu obce Kotešová sme jednoducho svojimi argumentami nepresvedčili,“ konštatuje Macek. O čiastočné uzavretie cesty,  ktorá je iba v kompetencií katastra mesta Bytča sa po mesiacoch vyčerpávajúcich rokovaní už z osobných dôvodov aktivisti nepokúsili.

 

Bytcan.sk - Zakliata korčuliarska dráha

V súčastnosti je slúži cesta aj ako cyklotrasa

Predchádzajúce rokovania občianskych aktivistov z roku 2004 naznačili, že uzavretie cesty a vytvorenie tak korčiliarskej dráhy nie je nemožné. Existovala vôľa zo strany vodohospodárskeho podniku, dopravného inšpektoriátu. Tak pevne veríme, že nezostane len pri rozpracovanej štúdií, tak ako tomu zatiaľ je pri výstavbe hokejbalového ihriska.

 

{jcomments on}

Zanechať prvý komentár

Informácie o článku

Súvisiace príspevky